اقدامات فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در ماه رمضان

اقدامات فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در ماه رمضان


ماه رمضان
دانشکده علوم قرآنی اصفهان
تعداد بازدید کننده : 3081

به گزارش پایگاه قرآنی دانشگاهی ایحا از اصفهان، میرزاخانی، مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان به تشریح فعالیت های فرهنگی این دانشکده در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی و محیط پیرامونی پرداخت و اظهار کرد: با شروع ماه مبارک رمضان و عدم حضور دانشجویان سعی بر این شد که از ظرفیت فضای مجازی حداکثر استفاده را برده و تا حدودی به سهم خود مباحث مذهبی و فرهنگی متناسب با ماه مبارک رمضان را تولید و در بین دانشجویان نشر بدهیم.
وی گفت: برگزاری ختم قرآن دسته جمعی(حدود 11ختم) با نرم افزار قرآنی سراج، برگزاری ختم صلوات با ربات های ایتا(حدود18هزار صلوات)، ارائه نرم افزارهای قرآنی و مذهبی شامل(نرم افزار اندروید قرآن کریم، برنامه اندرویدی ادعیه ماه رمضان، نرم افزار قرآنی منهاج، ارائه فایل pdf کتاب قرآن کتاب زنده است، نرم افزار کتابخانه ستارگان بقیع، ارائه و معرفی اپلیکیشن واجب تمدن ساز به صورت رایگان، معرفی و ارائه نرم افزار نهج البلاغه، ارائه آپ ادعیه شب قدر، معرفی و ارائه نرم افزار جامع آموزش قرآن حامیم، معرفی و ارائه نرم افزار مفاتیح نوین، ارائه و معرفی نرم افزار اندرویدی پاسخگویی به سؤالات دینی، معرفی و ارائه نرم افزار بیان، معرفی و ارئه نرم افزار تفسیر صوتی قرآن کریم، معرفی و ارائه کتاب انسان 250 ساله، معرفی نرم افزار سمت خدا و ارائه نسخه اندوریدی جامع الاحایث به صورت رایگان بخشی از اقدامات این واحد در فضای مجازی بوده است.
مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان اضافه کرد: ارائه زیارت مجازی اهل بیت علیه السلام(زیارت مجازی حرم امیرالمومنین علیه السلام، حرم امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها) بخش دیگری ار این فعالیت ها را به خود اختصاص داد.
وی ارائه صوتی جلسات تفسیر مقام معظم رهبری در رمضان المبارک 1394 ه.ق به صورت روزانه در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام  در کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان را کار شاخص و هدف دار این واحد دانستند و گفتند همچنین در این ماه مبارک با توجه به فراگیری کرونا برنامه ای با این عنوان "شما چه پیشنهادات بیشتری برای مدیریت برنامه های قرآنی در این روزهای کرونایی دارید؟" با ارائه ایده های قرآنی در کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان بارگزاری شد.
میرزاخانی اطلاع رسانی درخصوص مسابقات قرآنی و مذهبی اوقاف و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بخش دیگری از فعالیت ها دانست و افزود: برگزاری محفل قرآن مجازی از ابتکارات این دانشکده در ایام فراگیری ویروس کرونا بود به این صورت که دانشجویان قاری و حافظ سوره ای از قرآن کریم را تلاوت و در کانال های مجازی بارگزاری شد و سایر دانشجویان از آن استفاده می کردند، ثواب این تلاوت ها به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) روحی له الفداء هدیه شد.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان، ارائه مطالب مناسبتی(وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها، ولادت امام مجتبی علیه السلام، شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و شب های قدر)، بارگذاری سخنرانی های مذهبی و تربیتی از دیگر اقدامات واحد فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان بود.
میرزاخانی گفت: بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی اصفهان نیز در این ایام اقدام به توزیع بسته های غذایی بین دانشجویان بی بضاعت دانشکده، و جمع آوری کمک های مردمی در قالب طرح رزمایش مؤمنانه کرد.
مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولان در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هدیه ویژه کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان به تمامی دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را ارائه رایگان نرم افزار موبایلی طنین وحی(نمایش رادیویی) قرآن کریم دانست و گفت: این نرم‌افزار که با اجرای بیش از ۱۶۰ هنرپیشه تهیه شده کاری از مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان است که هفت سال کار تحقیق و ضبط و افکت‌گذاری و تهیه آن طول کشیده و قیمت قبلا آن ۴۸ هزار تومان بوده که اکنون به مناسبت ماه مبارک رمضان به صورت رایگان عرضه می‌گردد.
دانشجویان می‌توانند از سه طریق این نرم‌افزار را دریافت کنند.
۱. لينك دريافت مستقيم برنامه طنين وحي:
http://dl.taninevahy.com/TanineVahy_۹.۳.۷.apk
۲. به سایت طنین وحی مراجعه و دانلود کنید :
http://www.taninevahy.com
۳.همچنین می‌توانند عدد۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۰۴۴ پیامک و لینک نرم‌افزار را دریافت کنند.
لازم به ذکر است، علاقه مندان سایر نرم افزارهای ذکر شده و همچنین صوت ها، تصاویر، سخنرانی ها و... را می توانند در کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان به نشانی olumqurani_esf@ مشاهده کنند.
مسیر جاری : صفحه اصلی/اخبار/فرهنگی/اقدامات فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در ماه رمضان